Stichting Audiovisuele Toegankelijkheid

Wie zijn wij

Stichting Audiovisuele Toegankelijkheid is in 2017 ontstaan vanuit de toenemende vraag naar toegankelijkheid van kunst, cultuur en media.

Tot op heden is film, televisie, theater en beeldende kunst meestal niet, of niet volledig, toegankelijk voor mensen met een visuele of auditieve beperking, waardoor zij noodgedwongen dingen moeten missen. Met behulp van de juiste kennis en de toepassing van nieuwe technologie zijn er inmiddels effectieve oplossingen te realiseren voor dit probleem. We zijn aanspreekpunt voor zowel aanbieders als de gebruikers en zijn in staat om middels onze projecten de toegankelijkheid van cultuur te vergroten. Hierbij zijn bewustwording en innovatie twee belangrijke pijlers. Inclusie staat altijd voorop: iedereen moet de mogelijkheid krijgen om, met elkaar of alleen, te genieten van al het moois dat er gemaakt wordt op cultureel gebied!

Bestuur

De stichting opereert onder leiding van een driekoppig bestuur, bestaande uit betrokken professionals binnen het vakgebied van (audiovisuele) toegankelijkheid.

Het team

Bestuursleden