Kameleon-film toegankelijk: moeder van de tweeling vertelt

12 juli 2021

De Kameleon is terug met een nieuwe film! Deze is ook toegankelijk voor blinden en slechtzienden met audiodescriptie in Earcatch én voor doven en slechthorenden met ondertiteling in Subcatch. Dit laatste is bijzonder fijn voor Alma Gerritsen, de moeder van de tweeling die Hielke en Sietse speelt!
Stichting Audiovisuele Toegankelijkheid mocht haar hierover interviewen.

Alma heeft een auditieve beperking en dit maakte het lastig om de film waar haar zoons Sens en Imme de hoofdrol in spelen, goed te volgen. Dankzij de ondertiteling in Subcatch krijgt Alma informatie die ze anders niet had gehad. Zoals dat iemand staat te neuriën onder de douche. "Met Subcatch krijg ik alle informatie mee. Ik zou zeker adviseren om het te gaan proberen."

Sens en Imme zijn blij voor hun moeder: "Soms is degene die praat niet in beeld, dus dan kan je er niks van volgen als je slechthorend of doof bent. Ik ben superblij dat ze de film nu beter kan volgen."

Klik op deze Vimeo-link voor het interview.
Het interview is ook terug te vinden op social media, via de volgende links: Facebook, Twitter en Instagram.