Subcatch en Pathé lanceren gebruikersvideo's

10 juni 2021

Wat betekent Subcatch voor jou? Die vraag hebben we aan een aantal gebruikers gesteld en daar zijn drie mooie video's van gemaakt, in samenwerking met Pathé. Subcatch maakt bioscoopfilms toegankelijk voor mensen met een auditieve beperking. In de video's vertellen gebruikers over hun ervaring met Subcatch.

Op de website van Subcatch zijn drie video's gelanceerd, waarin gebruikers vertellen over hun ervaring met de ondertiteling voor doven en slechthorenden van Subcatch, die te gebruiken is in de bioscoop. Stichting Audiovisuele Toegankelijkheid is erg blij met de samenwerking met Pathé hierin. De video's zijn gefilmd in Pathé Tuschinski en Pathé de Munt en theatermanager Steven Braber heeft een quote gegeven. Daarnaast heeft Pathé een persbericht uitgestuurd over hoe ze de app omarmen. Dit komt mooi samen met de première van de grote Nederlandse filmproductie De Slag om de Schelde, waar mensen met een auditieve beperking dankzij Subcatch ook van kunnen genieten in de bioscoop.

Doron Kurz, Commercieel Directeur: “Pathé heeft als doel om bioscoopbezoek mogelijk te maken voor iedereen. Nu onze bioscopen weer geopend zijn en Nederlanders eindelijk weer kunnen genieten van dit laagdrempelige uitje, vinden we het extra belangrijk dat we toegankelijk zijn voor alle filmfans, ongeacht leeftijd, achtergrond, inkomen of medische status. Subcatch was al eerder beschikbaar bij Pathé, maar met de lancering van een Pathé webpagina en promotiefilmpjes, omarmen we deze belangrijke app nu volledig. Zo kunnen mensen met een auditieve beperking dankzij de app nog meer genieten van de beste films in één van onze bioscopen.”

Alain de Levita, producent van De Slag om de Schelde: “Deze film verdient een groot publiek dus ik ben er trots op dat mensen met een auditieve beperking via de Subcatch-app bij de opening van de bioscopen als eerste kunnen gaan genieten van De Slag om de Schelde. Een film die ook een oudere doelgroep zal aanspreken, een generatie die nu eenmaal vaker last heeft van auditieve beperkingen.”

We hopen dat veel mensen gebruik gaan maken van de mogelijkheid om Subcatch in de bioscoop te beleven.