OPEN Forum Technology for Access

8 februari 2019

Twee handen houden een tablet vast met daarop de website van Earcatch.

Op 8 februari 2019 was Stichting Audiovisuele Toegankelijkheid aanwezig bij het 1ste OPEN Forum Technology for Access dat georganiseerd werd door de universiteit van Antwerpen. We hebben hier de app Earcatch onder de aandacht gebracht.

Het OPEN-forum zal tweejaarlijks gaan plaatsvinden en biedt belanghebbenden de kans om kennis uit te wisselen en te leren over de nieuwste technologieën en IT-oplossingen op het gebied van mediatoegankelijkheid. Het doel is om de toegankelijkheid van zowel opgenomen media als live culturele evenementen te verbeteren.

Het forum biedt ontwikkelaars een platform om hun tools en technologieën voor opgenomen en live media en culturele toegangsdiensten te presenteren. Aanbieders, gebruikers, festivalorganisatoren, overheidsinstellingen, onderzoeksinstellingen, taal-dienstverleners, vertalers, post-editors en alle andere belanghebbenden in het veld krijgen de mogelijkheid om nieuwe oplossingen te ontdekken en met de ontwikkelaars te discussiëren over de mogelijkheden en complexiteit van implementatie.

Wil je meer weten over het OPEN Forum? Kijk dan gerust even op hun website.