Stichting Audiovisuele Toegankelijkheid

overzicht

Gordon & Paddy met audiodescriptie

Het aanbod audiodescriptie groeit hard, steeds meer films en series zijn beschikbaar, maar het aantal kinderfilms met audiodescriptie is nog steeds klein. Daarom zijn we heel blij dat we afgelopen november audiodescriptie mogelijk hebben kunnen maken voor de animatiefilm Gordon & Paddy en de zaak van de gestolen nootjes.

Gordon & Paddy en de zaak van de gestolen nootjes is een animatiefilm voor kinderen vanaf 4 jaar oud. Voor deze doelgroep was nog altijd geen enkele film met audiodescriptie beschikbaar. Om de allerkleinste blinden en slechtzienden ook iets aan te kunnen bieden, hebben wij de handen ineengeslagen met het Nederlands Filmfonds, In The Air en JEF. Samen met hen hebben we audiodescriptie laten maken voor Gordon & Paddy. Actrice Lies Visschedijk sprak de audiodescriptie in.

Er is al en substantieel aanbod audiodescriptie voor volwassenen beschikbaar via de app Earcatch. Helaas blijft het aanbod voor kinderen enigszins achter en hierdoor is de bekendheid van audiodescriptie en Earcatch bij deze doelgroep nog niet groot. Door als stichting nu in te zetten op het vergroten van het aanbod voor kinderen, hopen we ze meer aan te spreken en bekend te maken met audiodescriptie en Earcatch.

Over de film Gordon & Paddy en de zaak van de gestolen nootjes

In het Dierenbos moet de pad Inspecteur Gordon op zoek naar de dief van de notenvoorraad van de eekhoorn. Tijdens zijn onderzoek ontmoet hij de slimme muis Paddy, die graag inspecteur wil worden. Paddy kan dingen die Gordon niet kan, zoals in bomen klimmen en op de buik liggend spioneren. Samen vormen ze een super goed speurneuzen team! Gaat het ze lukken om de zaak van de gestolen nootjes op te lossen?